In urma achizitiei ERGO de catre SIGNAL IDUNA s-a schimbat doar actionarul companiei. Compania va continua sa functioneze ca si pana acum.
Clientii ERGO Asigurari S.A. vor continua sa beneficieze de aceeasi calitate a serviciilor. Acestea vor fi la aceleasi standarde de profesionalism cu care v-am obisnuit.
Desigur, birourile ERGO vor continua sa functioneze la aceeasi adresa. Orice schimbare de adresa va fi comunicata in timp util, la momentul respectiv.
Procesul de reinnoire a politelor ramane neschimbat si puteti contacta cu incredere intermediarul sau angajatul ERGO Asigurari S.A. cu care ati incheiat polita de asigurare initiala, folosind datele de contact deja cunoscute.
Pentru operatiuni, servicii si consultanta, clientii trebuie sa continue sa contacteze ERGO Asigurari S.A., la datele de contact disponibile pe site-ul companiei la sectiunea Contact. Daca polita de asigurare a fost intermediata de catre unul dintre partenerii ERGO Asigurari S.A., continuati sa il contactati cu incredere, relatia cu partenerii nostri continua in aceleasi conditii.
Va rugam sa tineti cont de faptul ca procesul de notificare si gestionare a daunelor ramane neschimbat.
Apelati Serviciul de Asistenta Clienti utilizand numerele de telefon scrise pe pagina noastra web sau in polita dumneavoastra de asigurare.
Dosarul de dauna poate fi deschis de catre: Asiguratul/Contractantul bunului asigurat, utilizatorul bunului achizitionat in leasing sau imputernicitul legal al Asiguratului / Pagubitului / Beneficiarului;
Asiguratul/ Pagubitul/ Beneficiarul notifica asiguratorul telefonic prin serviciul call center sau pe adresa de email dedicata, cu privire la aparitia evenimentului asigurat in conformitate cu termenele prevazute in conditiile de asigurare.
Notificatorul daunelor va fi contactat de unul dintre inspectorii constatatori locali in vederea constatarii avariilor.
Mai jos ne referim la tipuri frecvente si situatii uzuale. In functie de caz si analiza, SIGNAL IDUNA ASIGURARI poate solicita si alte documente. Exceptand documentele altor persoane, originalele celor depuse in copie sau transmise in format electronic pot fi solicitate pentru verificare.
Documente aferente persoanei care instiinteaza/avizează dauna:
- Cartea de identitate sau pasaportul (in lipsa actului de baza);
- Imputernicirea/procura, daca persoana reprezinta asiguratul.
Documente specifice avariilor produse autovehiculelor (Casco):
- Permisul de conducere al persoanei care se afla la volan;
- Certificatul de inmatriculare al autovehiculului asigurat;
- Declaratia (documentul ce trebuie sa fie completat si semnat fiind disponibil in sectiunea „Formulare”);
- Autorizatia de reparatii sau Dovada (daca evenimentul a fost declarat si la Politie – neaparat in caz de furt si/sau vandalism), Constatarea amiabila de accident (completata si semnata de catre cei doi conducatori auto, in cazul in care acesta este numarul celor implicati in eveniment si au fost avariate doar cele 2 autovehicule), Procesul-verbal eliberat de Politie (daca au fost implicati cel putin doi conducatori auto si nu a putut fi incheiata Constatarea amiabila de accident) sau de Pompieri sau alt document emis de o autoritate/institutie abilitata, din care sa reiasa cauzele si circumstantele producerii evenimentului si cui apartine culpa (acest aspect putand fi probat si ulterior, prin Anexa 2 sau alt document similar);
- Daca au fost 2 conducatori auto implicati, copiile actului de indentitate, politiei RCA si permisul de conducere (fata-verso) ale celuilalt conducator;
- Daca au fost cel putin 3 conducatori auto implicati, copiile actului de indentitate, politiei RCA si permisul de conducere (fata-verso) ale vinovatului. Daca ultimul set mentionat (sau penultimul, in cazul incheierii unui Proces-verbal) nu poate fi obtinut, aspectul trebuie sa fie precizat in Declaratie.
Documente specifice avariilor produse locuintelor, sediilor si/sau altor bunuri (Property):
- Formularul de avizare a daunei (documentul ce trebuie sa fie completat si semnat fiind disponibil in sectiunea „Formulare” - referinta „Locuinta”);
- Actul de proprietate al bunului avariat (contract de vanzare-cumparare, factura, etc.) sau, doar pentru alte bunuri, alta dovada a detinerii acestuia;
- Schitele locuintei/sediului (daca este cazul si prezinta avarii) si contractul in baza caruia este utilizat sediul (daca este cazul si nu este detinut);
- Proces-verbal emis de ISU (pentru incendiu/explozie) si/sau document(e) specific(e) evenimentului, emis(e) de Politie, Primarie sau alte institutii;
- Daca a fost avariată o cladire asigurata (sau o parte dintr-o cladire), autorizatia de constructie si celelalte documente din care rezulta vechimea constructiei si anul ultimei consolidari, tipul si destinatia constructiei, suprafata construita, materialele folosite si nivelurile calitative ale acestora;
- Daca a fost avariat un apartament, Adeverinta de la Asociatia de proprietari (daca exista si reprezentantul acesteia este cooperant) sau doua declaratii de la vecini care au asistat la producerea evenimentului sau au vazut consecintele acestuia, impreuna cu copiile actelor lor de identitate;
- Daca a fost defectat un bun, nota de constatare tehnica (a cauzei, modului de producere si solutiilor) emisa de o unitate reparatoare autorizata;
- Daca este cazul, copia actului de identitate al persoanei vinovate de producerea evenimentului (si, in functie de caz, a unui document din care rezulta calitatea de prepus al persoanei juridice culpabile) sau sesizarea transmisa persoanei juridice culpabile (daca faptasul nu este identificat). Daca persoana (fizica sau juridica) vinovata este cooperanta si are polita/clauza de raspundere civila fata de terti, este necesara copia acesteia.
Documente specifice accidentelor sau imbolnavirilor care necesita asistenta medicala in strainatate (Travel):
- Formularul „Declaratie – Cerere de indemnizatie” (documentul ce trebuie sa fie completat si semnat fiind disponibil in sectiunea „Formulare”);
- Documentele emise de unitatile medicale despre consecintele evenimentului (incluzand facturi fiscale si dovezi ale achitarilor, daca este cazul);
- Daca se face referire la o imbolnavire care nu are caracter acut evident, toate inregistrarile medicale din tara (incepand cu medicul de familie);
- Daca asiguratul este copil, certificatul sau de nastere (sau cartea de identitate/pasaportul si un document din care rezulta calitatea de parinte).
Reparatiile pot fi efectuate:
1. In unitatile reparatoare auto care au incheiat un contract de colaborare cu SIGNAL IDUNA Asigurari (in cazul avariilor auto). Lista acestor unitati poate fi consultata aici , care va fi prezentata de catre inspectorii constatatori in momentul constatarii avariilor auto.
2. In regie proprie, optand pentru una din variantele de mai jos:
Solicitarea informatiilor suplimentare inspectorului constatator, privind reparatia in regie proprie;
Solicitarea unei oferte de reparatii in regie proprie poate fi transmisa pe adresa de email dosarecasco@signal-iduna.ro sau dosarenonauto@signal-iduna.ro.
3. In orice unitate reparatoare auto autorizata RAR (in cazul avariilor auto), respectandu-se totodata prevederile conditiilor de asigurare aferente politei de asigurare Casco, in baza careia se vor aviza daunele bunului asigurat sau cu orice firma autorizata prestatoare de servicii care sa fie capabila sa remedieze avariile bunului asigurat (in cazul avariilor non-auto).
Beneficiati de decontarea directa intre SIGNAL IDUNA ASIGURARI si unitatea reparatoare auto, in baza conventiei de colaborare. Totodata aveti garantia efectuarii reparatiei intr-un service verificat de SIGNAL IDUNA ASIGURARI si a realizarii rapide a reconstatarilor fara sa fie nevoie in mod obligatoriu de prezenta dumneavoastra in calitate de Asigurat / Pagubit/ Beneficiar.